۹۸۶

عفیر و شمقدر مشغول بحث و مجادله بودند که ناگهان امام نقی وارد طویله شد و فریاد زد: چه خبر است؟ صدایتان تمام سامرا را برداشته است.
شمقدر و عفیر که ساکت شده بودند به هم نگاهی کردند، سپس شمقدر گفت: بگم؟ بگم؟ بگم؟
عفیر گفت: منم بگم؟ بگم؟ بگم؟
امام گفت: بس است دیگر… عفیر! تو بگو چه شده؟
عفیر گفت: یا اماما وقتی شما نبودید، شمقدر به اتاقتان رفت و کار سوسن بانو را ساخت، فیلمش را هم دارم.
شمقدر گفت: یا اماما! این خر دروغ می‌گوید! وقتی من از اتاقتان بیرون آمدم خودش رفت داخل، من فایل صوتی‌اش را نیز دارم.
امام گفت: خاک بر سر هر جفتتان، اگر سوسن آش دهانسوزی بود که من به شما روی نمی‌آوردم… زودباش برگرد شمقدر! اول نوبت توست!

ابن لاریجان – کتاب مجالس خرتوخر – شرح حال احمد بن‌میمون‌نژاد

1 پاسخ به “۹۸۶

پاسخی بگذارید

