۹۶۶

بچه شیعه:‌ ای نواده‌ی رسول اعظم، آیا کلید عالم غیب نزد شماست؟
امام نقی: به خدا قسم که چنین است.
بچه شیعه: چه کنم که شایسته دیدن گوشه‌ای از آن‌ عالم شوم؟
امام: هیچی‌ پسرم! همین حالا همه عالم غیب را به تو نشان می‌‌دهم. فقط بگذار ببینم کلید را کجا گذاشته‌ام؟ اینجا که نیست. اینجا هم نیست. عجیبه! مطمئنم یک جایی در این خانه است. باید خانه را بگردم.
بچه شیعه: به شما زحمت نمی‌دهم‌، ای بزرگوار. اگر اجازه بدهید، من این کار را می‌‌کنم. فقط به من بفرمایید که ظاهر آن‌ کلید چگونه است؟
امام: نگران آن‌ نباش پسرم! به سادگی قابل تشخیص است؛ چرا که من تنها یک کلید نامرئی دارم!
بچه شیعه به نشانه رضایت و ادب سر تکان داد و جستجوی خانه امام را آغاز کرد. ‬

1 پاسخ به “۹۶۶

پاسخی بگذارید

