۶۳۵

كاروان ناقورا به سمت كرنقا در حال حركت بود. نقی (ع) به همراه عفیر (س) و شمقدر (ره) و ابولاشی صدیق در پیشاپیش قافله در حال حركت بودند.
راوی می گوید ببر دندان شمشیری و ماموت سیبریا هم بودند. حتی خرس گریزلی و پنگوئن قطبی هم طبق اسناد حضور داشتند. كرگدن آفریقایی هم بود طبق روایت.
نقی (ع) با خود اندیشید كه چرا اصلا سیرك راه نندازم با این كلكسیون؟
پس گوجه قرمز روی دماغش گذاشت و راه خود را به سمت زلاندنو كج كرد.‬

Cirque de la merde

Advertisements

5 پاسخ به “۶۳۵

  1. از حضرت نقل است که روزی با خواهر مکرمشان هدی بنت الرسول در نزدیک مسجد پیرمردی به نام آق بابا را ملاحظه فرمودند که مشغول وضو گرفتن بود حضرت وقتی دیدن پیرمرد به اشتباه وضو میگیرد خواستند به پیرمرد آموزش درست وضو را بدهند به همین خاطر از پیرمرد خواستند برای اینکه ناراحت نشود اشکال شرعی وضو امام را بازگو کند پیرمرد هم قبول کرد و امام مشغول وضو گرفتن شدند در همین حین یکی از مومنین به خواهر مکرم امام هدی بنت الرسول انگلی التفات کرد امام که بسیار ناراحت شده بودند بر اثر فشار عصبی حدثی از ایشان حادث شد. پیرمرد هم که حرکات امام را به دقت مینگریست از روی نادانی گفت وضوی شما با گوزیدن باطل شد امام اندکی تامل فرمودند و سپس گفتند به خدا قسم وضوی معصومین با بادی باطل نمیشود همچنان گه اگر خودت بودی ریده بودی و وضو که هیچ تمام هیکلت باطل شده بود.

  2. سوژه جدید

    نزدیکی با همسر از پشت از دیدگاه روایات

    مقدمتاً باید گفت: کراهت امری است که اگر چه مورد میل خدای متعال نبوده، ولی حرمت هم ندارد، از این رو به آن وعدۀ عذاب داده نشده است.

    اما روایاتی که در مورد نزدیکی از پشت رسیده است، در یک نگاه به دو بخش تقسیم می شوند:

    اول. روایاتی که از آن اجازۀ این عمل فهمیده می شود؛ مانند این روایت که عبد الله بن ابی یعفور می گوید: از امام جعفر صادق (ع) در بارۀ کسی که از راه دبر با همسرش نزدیکی می کند پرسیدم: آن حضرت فرمود: اشکالی ندارد. و از پیامبر (ص) نیز نقل شده است: لابأس به (اشکال ندارد).[۱]

    دوم: روایاتی که از آنها حرمت این عمل استفاده می شود و کنندۀ این کار را مورد لعن قرار داده اند[۲]. بنابر این باید بین این دو دسته از روایاتی که مورد قبول هستند به نحوی جمع نمود.

    بهترین و صحیح ترین راهی که به ذهن می رسد قول به تفصیل است.

    الف. در صورتی که همسر به این عمل راضی باشد.

    ب. در صورتی که همسر به این عمل راضی نباشد، بلکه با اجبار صورت پذیرد.

    جمع بین این دو دسته از روایات اقتضا می کند که در صورت اول به کراهت، و در صورت دوم به حرمت، حکم کنیم و روایات حرمت و لعن را حمل به مورد دوم نماییم؛[۳] از این رو می بینیم برخی از فقها فرمودند: اگر زن راضی باشد کراهت شدید دارد و اگر راضی نباشد، بنابر احتیاط واجب جایز نیست.[۴]

    [۱]. شیخ حر عاملى، وسائل‏الشیعة، ج ۲۰، ص ۱۴۶، ح ۲۵۲۶۰، مؤسسه آل البیت، قم، ۱۴۰۹ ق.

    [۲]. شیخ حر عاملى، وسائل‏الشیعة، ج ۲۰، ص ۱۴۲٫

    [۳]. شیخ حر عاملى، وسائل‏الشیعة، ج ۲۰، ص ۱۴۲، شیخ و دیگران این روایت را حمل بر کراهت نمودند و دو وجه برای این بیان نمودند.

    الف. به دلیل حضور یکی از مخالفان در مجلس این روایت را حمل بر تقیه نمودند.

    ب. احتمال دارد که حکم سابق این بوده، ولی نسخ شده است.

    [۴]. فاضل لنکرانی و سیستانی، توضیح المسائل مراجع، ج ۱، م ۴۵۰، ص۲۶۰؛ حسینی، سید مجتبی، رسالۀ دانشجویی، پرسش ۳۸۹، ص ۲۴۳٫

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s