۶۲۱

امام نقی (ع) و شمقدر وارد مسجد شدند. در آنجا مردی را دیدند که بسیار سریع نماز می‌خواند.
امام رو به اصحاب کرد و فرمود: بخدا قسم مثل او مثل کلاغی است که از زمین دانه برمی‌چیند.
آن مرد نمازش را قطع کرد و گفت: مثل تو مثل فضولی است که در جهنم هم می‌گوید هیزمش‌تر است.
امام گفت: مثل تو مثل کسی است که احترام امامش را نگه نمی‌دارد.
مرد گفت: مثل من مثل کسی است که تو را به غائطش هم حساب نمی‌کند.
شمقدر امام را کنار کشید و گفت: نقی جون بیخیال. مثل یارو مثل بچه خزانه است و کل کل باهاش خطرناک!
امام: باشه. الان که کار دارم. ولی مثل من مثل کسی است که بعدا دهانت را سرویس می‌کند ملعون!
مرد: بخواب بابا… مثل تو مثل سیرابی است!
امام: مثل تو مثل کسی است که اگر بیضه دارد می‌آید دم در مسجد…
مرد: مثل من مثل کسی است که با تیزی خط خطیت میکند…
شمقدر امام را کشان کشان بیرون برده و می‌گوید: نقی، جان مادرت بیخیال. مثل یارو مثل کسی است که میزند شل و پل میکندت… دعوا بشه مثل من مثل کسیه که نمیاد وسط ها! از الان بگم…

روایت است تا مدتها مثل امام مثل کسی بود که در کل سامرا ضایع گشته بود!

1 پاسخ به “۶۲۱

پاسخی بگذارید

