نامه امام نقی (ع) به مالک استخر

ای مالک مبادا هرگز، چونان حيوان شکارى باشى که خوردن آنان را غنيمت دانى، زيرا مردم دو دسته‌اند: دسته‌اى برادر دينى تو برای چاپیدن و دسته ديگر خواهر دینی تو برای مالیدن. در شیرجه و زیرآبی رفتن کوشا باش که رسم پیامبر اسلام است، ای مالک بطروس فداکار را ببین و از او درس بگیر که مبادا آنجا کسی از بندگانت حدث اکبری کرده و وضو باطل کند، ای مالک مبادا تفاوتهای فرهنگی مانع کار تو در بسط و گسترش اسلام گردد، میخ اسلام را در آنجا بکوبان که انبیا و ائمه پیش از تو بر بزرگ و کوچک کوبیده‌اند، پس اى مالک بدان! من تو را به سوى آبهایی فرستادم که پيش از تو عالمان ظالمی بر آن حکم راندند و به مردم در تاریکی و روشنی ظلم کرده‌اند و اکنون بار این وظیفه سنگین بر عهده تواست. از قضاوت امت هراسی در دل راه نده که مفسران دین دلیلی برای آنها پیدا خواهند کرد.

وسلامالعیکم و السفر الی البلاد البرزیلیه الی جمیع نقویون

Advertisements

17 پاسخ به “نامه امام نقی (ع) به مالک استخر

  1. روایات شیعه کرامات بسیاری را به علی بن محمد الهادی نسبت می‌دهد[۳]. تعداد این کرامات به‌ویژه برای علی‌النقی بیشتر از سایر امامان شیعه ذکر شده‌است[۱۶]. به طور خاص او چنین توصیف شده که؛

    دانش زبان‌های ایرانیان، اسلاوها، هندیان و نبطیان، علاوه بر از پیش دانستن طوفان‌ها و پیشگویی مرگ‌ها و دیگر رخدادها به او اعطا شده‌بود.[۳]
    گفته‌شده او متوکل را لعنت کرد و مرگ او را سه روز پس از این که خلیفه او را تحقیر کرده بود (با دستور دادن به او، به همراه هاشمیان و دیگر بزرگان، که از اسب پیاده شوند و جلوی او و فتح بن خاقان پیاده راه بروند) یا زندانی اش کرده بود پیش بینی کرده بود.[۳]
    در حضور متوکل، او نقاب از چهره زنی که به دروغ می‌گفت زینب دختر حسین بن علی است با گذاشتن او در لانه شیر برای اثبات این که شیرها به بازماندگان علی آسیب نمی‌زنند برداشت.[۳]
    او شیری را که بر یک فرش نقش بسته بود زنده کرد و آنرا واداشت تا یک شعبده باز هندی را که به دستور متوکل، سعی کرد با حقه‌هایش به او بی احترامی کند ببلعد؛[۳]
    مشتی ماسه و سنگ را برای یک پیرو فقیرش به طلا تبدیل کرد.[۳]
    hamchin emame khoobi dashtim ma!!!

  2. اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
    الم اعهد الیکم یا بنی ءادم ان لا تعبدوا الشیطان انه لکم عدو مبین ! وان اعبدونی هذا صراط مستقیم ! ولقد اضل منکم جبلا کثیرا افلم تکونو تعقلون !

  3. «از قضاوت امت هراسی در دل راه نده که مفسران دین دلیلی برای آنها پیدا خواهند کرد».
    منظور از مفسران دینی همانا روشنفکران دینی است، به زعم اینجانب!

  4. تقيه اسلامي ،امام نقي(ع)
    روزي امام نقي (ع) از اسارت يكي از جهادهاي كه راه انداخته بود، بر ميگردد به سامرا، ازش پرسیدن خوب زمان اسارت چه جوری بود ؟ میگه دشمنا خیلی با ما بد رفتاری میکردن ! یا ترتیبمونو میدادن یا میکشتنمون ! بعد میبینه 3 کرده میگه البته من شهید شدم !

  5. الذين يريدون ليطفئوا نور الله بافواههم، والله متم نوره ولو كره المشركون.
    چه خوب است مسئولين با ادب! اين هرز گرد وكامنت دهندگان با ادب تر موضع خود را بنمايند و بگويند به دنبال چه هستند؟ به هر روي اين روشي كه پيش گرفته ايد و اند روش جاعل هاي كوچه بازاري است كه باز هم شرف دارند نان بر بسياري از اينان.
    روش، روش خنده داري است كه پيش گرفته ايد، چرا كه مثل شما مثل آن كسي است كه خورشيد را بر نتابد و به آن فحش و بد و بيرا بار كند و منكر نور و گرما و ثمرات آن شود،‌و اين در حالي است كه لحظه به لحظه از فيوضات آن بهره مند است. با گفتن تو نه نور خورشيد كم شود و نه گرماي آن و نه هيچ كي از آن چيزهايي كه به باد تمسخر گرفته اي؛‌چرا كه خورشيد حقيقتي است كه با تمسخر پف گونه تو خاموش نمي شود. از اين رو اين كار شما نه نخستين بار است كه اتفاق اقتاده است و نه آخرين بار خواهد بود، و اين جولاني است كه مدتي بر تارك اتاق محدود مجازي خود مي دهيد ما روسياهي به ذغال خواهد نشست!

    • خب اگر اینگونه است تو چرا میسوزی؟ نکند اشتباهی پشت خود را بر خورشیدی که میگویی نموده ای و قدری ماتحت خویش سوزانیده ای؟ اگر خنده دار است و پف گونه است، تو بخند. دیگر یاوه چرا گویی ای مردک بی خرد؟ به راستی که اسلام شما و تمام متعلقات کثیفش همانند چاهی سیاه وظلمانی هستند که تابیدن نور در آن هیچ اثری ندارد. ما در این چاه پف نمیکنیم. بلکه تف می کنیم.

  6. يکبار بواسير مقدس امام نقي (ع) درد ميگيره و ايشون پيش طبيب سامره ميروند..طبيب بعد از معاينه به ولي امر مسلمين ميگه که، اماما ! شما نبايد پر خوري کنيد، سوسمارنخوريد، موش نخوريد، خرما نخوريد، و بالاي منبر هم نرويد..حضرت ميپرسند خوب اون هارو نميخوريم، ديگه چرا بالاي منبر نرويم؟!طبيب پاسخ ميده آخه وقتي بالاي منبر ميرويد، گُه زيادي ميخوريد!!!

    • ذولفقخار جان نمي دونستم خوردني هستي، اونم بالاي منبر. در هر صورت اين منبري كه الان توي اين نوشتار رفتي خود خوري كردي يا نه!؟ توصيه هاي طبيب رو جدي بگير و به خود خوري خود را نيازار

  7. ايناني كه در اين هرزگرد مطلبي بر عليه نور مي نويسند شايد با خوشبينانه ترين احتمالات از انگشت هاي دست بيشتر باشند. فضاي مجازي همين است وكسي نمي داند كه اين كامنت هايي كه با اسم هاي متفاوت، ولي ادبياتي يكسان !! نگاشته مي شود يك نفرند يا چند نفر. در هر صورت از اين كه ايمان معتقدين به نور را بيشتر مي كنند سپاس گذاريم به راستي مي توان راستي سخن برخي از انوار راستين كه دشمنان ما از جهلاء هستند را دريافت و به وضوح و عيان ديد.

    • مطالب شما رو با جناب شمقدر در میان گذاشتم. عکس العمل معظم اله بدین صورت بود:
      http://imgur.com/XXwW7
      هچنین ایشان فرمودند حال که تعداد ما «احتمالات از انگشت هاي دست بيشتر نیست» دیگر جای نگرانی برای عرزشی ها نیست لذا لطف کنید انگشتان خود را در ما تحت خود فرو کرده و به طویله ای که از آن آمده اید برگردید. ایشان اضافه فرمودند: در قدرت نور تامل کنید چرا که می تواند رسولولا را به اعماق غار تاریک و مهدی موهوم را به ته چاه تاریک فراری دهد.

  8. محمدی! واقعا که محمدی!!! اگر این همه افکار بدیع فقط از مغز یک نفر تراوش کرده بود، باید آن آدم را گذاشت وسط و مثل کعبه منوره دورش طواف کرد. شمشیر اسلام را از روی گردن مردم بردارید بعد می بینی توی هر کوچه و خیابان چند هزار نفر از این آدمها پیدا می شود.

  9. چون افتخارم بود نگاشتم محمدي. از بحث طفره نرو عقل جل كه مجوزي براي توهين به تو و امثال تو ندارم تا مقابله به مثل كنم تا چه رسد به شمشير. در ضمن از الفاظ عربي استفاده نكن بلكه بنگار به الفاظي كه به آن معتقدي. البته با اسمي كه خود براي خود گزارده اي بعيد است غيرتي داشته باشي در نگارش اصيل پارسي. به هر روي در حد و اندازه اي نمي بينم تا در ردت بحثي بنگارم چرا كه به ظاهر بل به واقع به تاريخ آشنا نيستي تا بنويسم. فقط اين را يگويم كه ان گاه كه به تعبير تو شمشير از سر مردمان ايران برداشته شود …! چرا گاه حمله مغول به ايران كه ديگر سيطره اسلام از مردم ايران برداشته شد از اسلام بر نگشتند و به دين آبائي و اجدادي مورد علاقه خود ! باز نمي گشتند؟ آيا مي داني كه كدام شهر و به كدام شعار و به كدام نام قيام كردند و تنها شهر تصرف نشده به دست مغلان نام گرفت؟ ايمان با زور و شمشير اين نمي شود كه بيشتر آثار اسلامي توسط ايرانيان نگاشته شده است! لابد مي گويي شمشير بر روي سر آنان بوده است اين رخ داده است؟! في امان الله

    • پس خدا مرض داشت محمد رو از میان ما بر نگزید؟ اصلا تو بهت خیلی میاد پیامبر بشیا. میخوای مبعوثت کنم؟ خیلی خوبه. فقط یه چیزی، اینجا دخترهای 6 ساله اندازه 20 ساله ها نیستن ها. لطفا صبر کن 18 سالشون حداقل بشه بعد بپر روشون.
      در ضمن مطمئن باش تو نسل جوان و تحصیلکرده ایران، امثال ما خیلی بیشتر از خشکه مغز های بی شعور مسلمان می باشد. شاید اگر جمهوری اسلامی حقیقت ناب اسلام محمدی رو به ما نشون نمیداد، من خودم هنوز همون مسلمون نماز خون حافظ قرآن می موندم.
      فی ماتحت الله

    • آره راست می گی. همون مغول ها هم وقتی دیدن با کمک اسلام بهتر می تونند مردم را بچاپند، همشون اسلام آوردند و سیف الاسلام شدند.
      نمی دونم منظورت از دین جد و آبائی مردم چیه؟ اون اول ها که دین اختراع نشده بود و مردم از شرش در امان بودند. بعد یواش یواش چند تا شارلاتان پیدا شدند و مردم رو از سنگ و آتیش و آب و گاو و درخت و خرچسنک ترسوندند و انواع مختلف دین درست کردند. ولی بقای همه ادیان الهی بجز بزور شمشیر میسر نشد. میگی نه برو تاریخ ادیان رو بخون. هیچوقت فکر کردی این ایمان که میگی چرا بسته به شرایط جغرافیایی فرق می کنه؟ اسکیمو ها ایمانشون یک جوره، هندی ها یک جور دیگه. شمال آفریقا یک جوره جنوبش یک جور دیگه. خیلی عقل زیادی نمی خواد که بفهمی که دین هم مثل خونه، مثل لباس و مثل خیلی چیزای دیگه اختراع خود آدمیزاد چهارپا است و هر جایی با جای دیگه فرق می کنه. میگی نه از امام نقی بپرس
      برای اینکه روشن بشی من نه غیرت دارم، نه حمیت، نه ناموس، نه تعصب و نه هر چیز دیگه ای که بخاطر اون رگای گردنم بزنه بالا و بخاطرش آدم بکشم. فکر نمی کنم این یکی رو بفهمی.

  10. اندر فوايد صدور صلوات بر محمد (ص)
    روزي از امام نقي ميپرسند ، فوايد صلوات چيست ؟ ايشون ميفرمايندمهمترين آن آثار ايجاد شادي و انبساط خاطر است …ياران امام ميپرسند:‌ چگونه صدور صلوات مسبب انبساط خاطر است؟!!
    امام ميفرمايد صلوات از دوبخش تشكيل شده است ص + لوات ، كه لواط بسيار شيرين مسبب انبساط خاطر وطرب انگيز است !!
    به امام نقي می گن با آش جمله بساز. می گه: محمدی آش صلوات.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s