۵۶۸

پس از آنکه ابولاشی خدمات ارزنده‌ای را به اسلام ارائه کرد و خود را برای امام نقی اثبات کرد. امام نقی (ع) نیز برای قدردانی از زحمات ابولاشی، او را به گروه پنج تن آل عبا اضافه کرد و اسم این گروه را نیز «گروه ۵+۱» گذاشتند و اعضای این گروه، بسته‌های پیشنهادی از قبیل مغز تخمه مزمز و تخم‌مرغ‌شانسی به یکدیگر می‌دادند و هر از چند گاهی نیز به سازمان انرژی اتمی رفته و به روسای آنجا بیلاخ ارائه می‌دادند.

امام نقی و فلسفه‌ی بسته‌های پیشنهادی

9 پاسخ به “۵۶۸

  1. شما می گویید که هدفتان رسیدن به جامعه ای است سکولار که همه آزادند و عقایدشان محترم است؟ من موافقم که مسلمانان بسیار تندرو اند اما آیا شما می توانید تضمین کنید که نقشی در پرورش تندروهای دین ستیز در آینده ی ایران نخواهید داشت؟ منظور من از افراط این است که مسلمانان برای شما حکم ارتداد صادر می کنند و شما نیز به جمعیت زیادی از مسلمانان عمدتا بی خبر و آرام که عمیقا مخالف احکام این چنینی هستند رنج غیرضروری وارد می کنید و خودتان بهتر می دانید که ما نه بر اساس اصول اخلاقی و نه حقوقی حق نداریم حتی علیه یک نفر چنین کنیم. حق داریم؟ من کاملاً موافقم که در ایران آینده تندروهای مذهبی باید محاکمه شوند اما آیا شما شکایت چند هموطن که به هر دلیلی عقاید آنها را قبول ندارید از دست کسانی که در کوچه و خیابان به آنها توهین می کنند و شدیداً آنها را آزار می دهند را می پذیرید؟
    یک سوال دیگر هم داشتم: به نظر شما چرا مسلمانان در تمام جهان افراطی نیستند؟ مگر به قول شما مشکل از عقاید آنها نیست؟ آیا شما می توانید بگویید مسلمانان سنگاپور و مالزی و حتی ترکیه با طالبان برابرند؟

    • من نمی‌دانم چرا شما می‌خواهید وضعیت را اینقدر بغرنج نشان دهید؟ به قول شاعر فعلا که همه چی آرومه!
      یک دلیل اینکه همه‌ی مسلمانان افراطی نیستند به این خاطر است که هر کس تفسیر خودش را از دین داشته. وقتی در پاکستان (که از قضا جمهوری اسلامی هم هست!) به جای حجاب سر زنان شلوار می‌پوشند یا سنی و شیعه حتی در شیوه‌ی وضو گرفتن با هم اختلاف دارند دیگر تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل! بعد مگر مشکل ما با اسلام فقط آن عده‌ی قلیلی هستند که عملیات تروریستی انجام می‌دهند؟ خیر، شما انواع تبعیض‌ها علیه زنان مانند دیه، سهم الارث، پوشش حجاب اجباری را بگیر تا مصاحبه‌های عقیدتی برای استخدام در ادارات و حکم مرگ برای مرتد‌ها. شما می‌گویید یکسری «مسلمانان برای ما حکم ارتداد صادر می کنند» و ما به دیگر مسلمانان «رنج غیرضروری» وارد می‌کنیم؟! اولا اگر قرار بود به خاطر عقاید من کسی کشته شود، احتمالا از تحمل کمی «رنج غیرضروری» ناراحت نمی‌شدم؟ بعد اینکه این دقیقا چه رنجی است که ما به صورت غیرضروری به مسلمانان وارد خواهیم کرد؟! این جک‌ها را می‌گویید؟! مگر ما کسی را مجبور کرده‌ایم که بیاید اینها را بخواند؟! هر چه رنج هست از مازوخیسم دوستان است! به نظر شما، ما به عنوان یک ایرانی از اینکه فقط ۱۴۷ میلیارد تومان از درآمد‌های ملی را به سازمان تبلیغات اسلامی تخصیص می‌دهند رنج غیرضروری نمی‌بریم؟ اگر نهایت کار ما این است که به یکسری برخورده و ناراحت شوند، بگذارید آن عده ناراحت شوند. حداقلش این است ما سر کسی را به خاطر مخالفتش با عقایدمان نبریده یا حکم اعدام صادر نمی‌کنیم.

      • من معذرت می خوام به هیچ عنوان قصد توهین به شما را ندارم اما استدلال شما یک توجیه برای عمل غیر اخلاقی است. ما نمی توانیم صرفا بر اساس پیامد قضاوت کنیم. به نظر من نفس هر دو عمل غیر اخلاقی است . همانطور که در یک جامعه ی آزاد کسی هرگز حق ندارد به عقاید شما به عنوان یک آتئیست توهین کند یا فحش بدهد ( چه برسد به حکم قتل) کسی هم حق ندارد یک مسلمان را که به کسی آسیبی نمی رساند در معرض فحش و توهین قرار دهد. گمان نمی کنم شما با این مساله مخالف باشید. اما مساله واقعا دارد بغرنج هم می شود. نه همه ی مسلمانان بی سوادند و نه همه ی دین ستیزان عالم دهر. من خودم به عنوان یک ناباور خیلی ناراحت می شوم که یک آتئیست و مسلمان در این سایت مکررا به هم فحش می دهند. این آن چیزی نیست که از پایه های یک نظام آزاد باشد. همانطور که گفتید تفسیر ها نه تنها از اسلام بلکه از هر چیزی متفاوت است و به عقیده ی من بسیاری از جوامع مانند سنگاپور آنقدر اسلام را به عرصه ی خصوصی کشانده اند که کسی عملا به عقاید کس دیگری فکر هم نمی کند. هدف تنها باید چنین باشد که دین به عرصه ی خصوصی برگرددد اما با مسخره کردن همدیگر این اتفاق نمی افتد و جنگ و دعوا به عرصه ی عمومی کشیده می شود و این وسط فقط خصومت های بیشتر شکل می گیرد و ما هم از دموکراسی فاصله می گیریم. امروزه همه ی نظریه پردازان اتفاق نظر دارند که ما نیازمند مدارا هستیم.

      • همممم! شما تا الان در کامنت‌هایتان می‌گفتید که با وجود اینکه به اسلام اعتقاد ندارید اما بدلیل اینکه کار ما ممکن است باعث اختلافات بین مردم و شاید حتی جنگ داخلی شود، با آن موافق نیستید؛ حالا خودتان آمده‌اید و می‌گویید بر اساس پیامد‌ها قضاوت نکنیم؟!
        تفاوت ما از اینجا نشات می‌گیره که به نظر من نقد، تمسخر و هجو عقاید کار خلافی نبوده و بلکه باعث پویایی جامعه نیز می‌شود. حتی اگر شیوه‌ی ما در تقدس‌زدایی از اسلام کاری اخلاقی هم نباشد (که البته تعریف اخلاق به در بین افراد فرق دارد) کار ما به هیچ وجه با حکم قتل و اعدام یک شخص برابر نیست.
        من به شخصه در این سایت به هیچ شخص حقیقی توهین نکرده‌ام. این رو بگذارید در برابر پیامبر اسلام که گفته هرکس به من یا خاندان من ایراد می‌گیرد حرام‌زاده است! اصولا اگر شما بخواهید به عقاید همه احترام بگذارید، گمان نکنم وضعیت پایداری در زندگی داشته باشید. حداقلش این است که از فردا برای اینکه به گاوپرستان توهین نشود، خوردن گوشت را از برنامه غذایی خود حذف کنید! راستش من فکر نکنم دین‌ستیزی در ایران به این زودی‌ها به عرصه عمومی کشیده شود که شما بخواهید نگران آن باشید. احمد کسروی را که فراموش نکرده‌ایم. برای همین اگر همین فردا حکومت عوض شده و همه مردم قسم بخورند که از اسلام برگشته‌اند باز هم من با هویت واقعی خودم کاری نمی‌کنم. شاید حکومت سکولار در ایران روزی محقق شود اما به شخصه گمان نکنم با وجود امثال «فدائیان اسلام» آزادی بیان و ابراز عقیده تا ۱۰۰-۲۰۰ سال آینده میسر باشد.
        شرمنده، من باید برم بیرون و الان وقت نمی‌کنم بهتر جواب بدم. موفق باشید.

  2. سروش می‌گوید: همانطور که در یک جامعه ی آزاد کسی هرگز حق ندارد به عقاید شما به عنوان یک آتئیست توهین کند یا فحش بدهد…

    سروش جان می‌شه اون جامعهٔ آزاد که توش نمی‌شه به اتئیستها توهین کرد و توهین به تفکر یک اتئیست از نظر حقوقی جرم تلقی‌ می‌شه رو نام ببری؟

  3. چه کسی گفته صاحبم خواب است؟
    چه کسی گفته است شاهینی؟
    تو همان زاغ زشت بی دینی
    زاغکی در لباس انسان ها
    دلقکی در میان رپ خوان ها
    نظر حق شده به تو چپ چپ
    آبروی تو رفت با این رپ
    کافی است این همه کلام گزاف
    دهنت را ببند و شعر نباف
    این که توهین نمودی اش ای پست
    دهمین حجت خداوند است
    دهمین نورعالمین است او
    پسر شاه کاظمین است او
    امپراتور ملک دلها اوست
    ما همه نوکریم… آقا اوست
    جلوه اش جلوه ی رسول خداست
    پرچمش نیز تا ابد بالاست…
    مقتدای همه ست این آقا
    پسر فاطمه است این آقا
    إهدنای نماز های من است
    انتهای فرازهای من است
    نوه اش منجی جهان مهدی است
    حضرت صاحب الزمان مهدی است
    صبح خورشید و شام مهتاب است
    چه کسی گفته صاحبم خواب است؟
    کور دل این تویی که در خوابی
    روی از این شام برنمی تابی
    حکم تو تا همیشه خاموشی است
    خوابت از نوع خواب خرگوشی است
    گنبد پاک هشتمین خورشید
    این چنین نیست ای خبیث پلید
    نیست این عکس در تصور من
    گنبدش را ندیده ای حتما !!
    گنبد شاه من ز جنس طلاست
    شرف الشمس عالم بالاست.
    الغرض، بغض من کماکان هست
    در دلم کینه‌ی فراوان هست…
    عشق ما ریشه‌دار و بنیادی است
    تا قیامت امام مان هادی است.

    • اه اه اه. شماها خودتان هم زبانتان نمی چرخد بگویید نقی ! از مظلومیت امام ما همین بس که حتی شهری که مثلا در مدح او گفته میشود هم میزند به صحرای کربلا و نوه اش و پدربزرگش. یعنی این شیعیان چهار تا خط شعر نمیتوانند بگویند که فقط در مورد نقی باشد.

    • این شعرتو ببر پیش سید علی گدا که هم «آورین…آورین» بشنوی هم چند تا سکه صله بگیری.

  4. سلام من زیاد دوست ندارم بنویسم چون از نوشتن خوشم نمیاد ولی چون میبینم داری زحمت میکشی نقی جان یه نکته رو میخوام بهت بگم. کار شما روشنگری س سعی کن فقط اطلاعات بدی بحث کردن و مجادله همیشه به انحراف کشیده میشه. آدما دو دستن یا خوابن که با همون اطلاعات کامل که میدین بیدار میشن یا خودشونو زدن به خواب که اگه سالها باهاشون بحث کنید بازم همینجا هستید. پس سعی کنید موثق و مستند حرف بذنید و اثبات رو بذارید ای کسانی که همیشه راه راحتو انتخاب میکنن و واسه همینم دلیل از شما میخوان فقط اینو بدونید که همیشه وجود دلیل و اثبات میخواد نه عدم وجود. و جالبه که همیشه اینا واسه عدم وجود از ما اثبات میخوان و این مغلطه حساب میشه پس شما هم از راه خودشون برید جلو موفقتر هستید با صرف انرژی کمتر.
    خدا اگه بود ثابت بود نه در حال تکامل اگه دفت کنید با تکامل بشر خدا هم تکامل پیدا کرده از بت و موجودات عجیب تا هیچی که همه چی هست و هیچ نیست دلیل وحودش شده اینکه نمیشه گفت نیست
    با تشکر

پاسخی بگذارید

