قصیده امامت و نقاوت

اول به علي، قلدر خونريز تهي مغز
گردن زن و خيبر كَن و غارتگر و قتّال

دوم به حسن، آن شه زنباره‌ي مسموم
در صلح و صفا با خلفا، راحت و خوشحال

سوم پسر شير خدا، يوسف زهرا
آن تشنه‌ لب نوره كش عاشق انزال

وان اختر چهارم كه بود رمز نجاتش
در صلح به صد سجده و در جنگ به اسهال

پنجم لقبش باقر سوراخ كننده
اي كاش كه بودي لقبش باقر بقال

وانگه ششمين شاه كه با آن همه شاگرد
مغزش شده مشغول و زمانش شده اشغال

علمش همه غائط، سخنش غسل و جماعات
ذهنش همه وطي و دبر و ساير اعمال

هفتم كه نگو، كاظم زنداني مظلوم
توليدي «سيد» زده در قعر سيه‌چال

هشتم كه وليعهد و شهيد ره انگور
با گنبد زردش كه بود قبله‌ي آمال

وانگاه نهم، من چه بگويم كه جواد است
الگوي جوانان و نشان مُد هر سال

دشداشه‌ي نارنجي و شلوار بنفشش
عمامه‌ي سبز و فُكل و ريش حنامال

اما دهمين اختر ما جان به فدايش
وصفش نتوانم، نتوانم، بشوم لال …

افسوس بر آن خاتمه‌ي آل امامت
آن يازدهم عسكري كوچك چاقال

افسوس بر آن چاه نشين مخفي مشكوك
وانكس كه بدو بسته اميد است به اغفال

6 پاسخ به “قصیده امامت و نقاوت

  1. درود دوست عزیز
    من ادمین صفحه جهان بی خدا در فیسبوک هستم، لطفا» در فیسبوک به من پیام شخصی بدهید، یا ایمیل شخصی خودتان را برای من ارسال کنید، موضوعی راجع به گذشته در مورد مطلب درج شده در سایت رجانیوز هست که باید با شما در میان بگذارم و همچنین برای همکاری و تبادل لینک و آشنایی اعضا صفحه شما با جهان بی خدا، ممنون از همکاری شما.

  2. من از این تعجب میکنم کسانی که این مطالب باب میلشون نیست چراوارد این سایت وسایتهای مشابه میشوند وعلاوه بران نظرنیزمیگذارند ایا به این بسنده نمیکنند که درایران به هیچ کس اجازه ابراز عقیده وصحبت مخالف خود را نمیدهند

  3. صحابه ای نزد نقی (ص) شد و بدو گفت یا نقی همانا اینی که تو گفتی قطعه است نه قصیده. قصیده مصراع اولش اولش با مصراع های دوم هم قافیس! و این قطعه است که…. که ناگهان آن صحابه دو قطعه شد

پاسخی بگذارید

